Az önkormányzati választások időpontját Áder János köztársasági elnök úr 2019. október 13-ára tűzte ki. A választások lebonyolításának alapvető feltétele, hogy a választásra jogosultak élni tudjanak szavazati jogukkal, amelyet csak a jogszabályban előírtak szerinti érvényes okmányok birtokában tehetnek meg.
Az önkormányzati választás eredményes lefolytatásának érdekében lehetőséget kell biztosítani arra, hogy a szavazáshoz szükséges érvényét vesztett okirat pótolható, beszerezhető legyen a kormányablakokban, okmányirodákban.
Erre tekintettel folytatódik – a korábbi választási időszakok során kialakított jó gyakorlat -, hogy a kormányablakok és okmányirodák a választásokat megelőző időszakban is prioritásként kezelik a személyazonosításra alkalmas okmányok ügyintézését, továbbá a szavazás napján (vasárnap) és az azt megelőző napon (szombaton) a rendkívüli rendelkezésre állás biztosított lesz a választópolgárok számára a választáshoz kapcsolódó egyes okmányok ügyintézésére (ideiglenes személyazonosító igazolvány, személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány kiállítása, elkészült okmányok átvétele).
Fentiek tekintetében az Ibrányi Járási Hivatal Ibrányi és Nagyhalászi Kormányablaka vonatkozásában 2019. október 12. és 13. napján (szombaton és vasárnap) az alábbiak szerint biztosított az ügyfélfogadás:
2019. október 12. (szombat): 8:00-19:00 óráig
2019. október 13. (vasárnap): 7:00-19:00 óráig.
Szűcs Sándor
hivatalvezető