Kormányablak
Az állampolgároknak az államról alkotott képét, véleményét alapvetően meghatározza az, amikor ügyeik intézése során kapcsolatba kerülnek az állammal, és ezáltal képet alkotnak annak működéséről, társadalmi kapcsolatairól. Kívánságuk és egyben jogos elvárásuk is, hogy ügyeiket hatékonyan, gyorsan és egyszerűen intézhessék, és ebben a közigazgatási eljárás által az állam segítséget nyújtson számukra.
A cél az elégedett állampolgár, az eszköz pedig egy hatékonyan működő, egységes és integrált intézmény, mely egy hatékonyabb és egyszerűbb ügyintézést valósít meg, egységes szakmai elvárások mentén. Az egyablakos ügyintézési rendszer a „Jó Állam” céljainak megfelelően került kialakításra. A jól szervezett közigazgatás jogos igényként jelenik meg az állammal kapcsolatba kerülő ügyfelek részéről. Ennek érdekében további cél az, hogy mindenki a lakóhelyéhez legközelebb, vagy bármely, a számára legkönnyebben elérhető kormányablakban, munkaidőn kívül is el tudja intézni a hivatalos ügyeit.
Az állampolgárok első kormányablakok 2011-es megnyitása óta folyamatosan bővülő ügykörszámot intézhetnek hatékonyan, gyorsan; a kormányablakokról szóló 515/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet alapján.
Jelenleg a legjellemzőbb ügycsoportok a személyi igazolvánnyal kapcsolatos feladatok, a jármű nyilvántartással és a vezetői engedéllyel kapcsolatos feladatok, a kormányablakok hatáskörébe tartozó, illetve abba nem tartozó ügyekben tájékoztatás nyújtása, továbbá a lakcímigazolvánnyal és a családtámogatással kapcsolatos feladatok.
Az ügyfél beadványait a hivatal bonyolítja le az illetékes hatóságoknál, részletesen tájékoztatva a kérelmezőt az ügymenetről, vagy a hiánypótlásról. Ezáltal a polgároknak nem kell több helyre elmenniük, és többféle ügyfélfogadási rendhez igazodniuk. Vannak olyan ügyek, amelyekben a kormányablakok kizárólag tájékoztatást tudnak adni és vannak olyanok, amelyekben szolgáltatást is tudnak nyújtani.
A Miniszterelnökség, és ezen belül a Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság Kormányablakokért Felelős Helyettes Államtitkárságának célja, hogy a kormányablakok országos hálózatának helyszínei, különös tekintettel a speciális, frekventált helyszínekre, biztosítsák a magas színvonalú, integrált egyablakos ügyfélkiszolgálás lehetőségét minden állampolgár számára.
Ibrányi Kormányablak
2015. szeptember 10. napján hivatalos ünnepség keretében átadásra került az Ibrányi Járási Hivatal Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálata – az Ibrányi Kormányablak. Az ünnepélyes átadást követően szeptember 14-én a működését is megkezdte az ügyfélszolgálat, kiszolgálva az ibrányi és a környékbeli településeken élő állampolgárokat. Az Ibrányi Kormányablak megközelíthető a Járási Hivatal főbejáratán keresztül.
A Kormányablak Osztály - ha jogszabály kivételt nem tesz - az ország területére kiterjedő illetékességgel látja el a külön jogszabályban hatáskörébe utalt feladatait. Hivatalból indult eljárásra az Ibrányi Járási Hivatal illetékességi területéhez tartozó valamennyi település (Balsa, Buj, Gávavencsellő, Ibrány, Nagyhalász, Paszab, Tiszabercel, Tiszatelek) tekintetében az Ibrányi Kormányablak az illetékes.
Elérhetőségek:
Vezető: Barabásné Huncsik Zsanett kormányablak osztályvezető
Cím: 4484 Ibrány, Hősök tere 3.
E-mail: ibrany@szabolcs.gov.hu
Telefon:
Barabásné Huncsik Zsanett: (42) 795-178
Információ, időpontfoglalás: (42) 795-265
Egyéni vállalkozói igazolvány: (42) 795-266; (42) 795-341
Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa, Ügyfélkapu regisztráció: (42) 795-354
Járműigazgatás: (42) 795-354; (42) 795-266
Népesség nyilvántartás, Lakcím-igazolvány, Lakcímváltozás bejelentése: (42) 795-265
Személyazonosító igazolvány: (42) 795-265
Útlevél: (42)795-354
Vezetői engedély: (42)795-342
Fax: (42) 795-186
Illetékesség: Balsa, Buj, Gávavencsellő, Ibrány, Nagyhalász, Paszab, Tiszabercel, Tiszatelek.
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 7:00 - 17:00
Kedd: 8:00- 16:00
Szerda: 8:00 - 16:00
Csütörtök: 8:00 - 18:00
Péntek: 8:00 - 14:00