Tisztelt lakosság! Az alábbiakban tájékoztatjuk önöket az Ibrányi Járási Hivatalban a koronavírus-járvány megelőzése érdekében tett intézkedésekről. Kizárólag időpontfoglalással történik az ügyintézés a Kormányablakokban - az elkészült okmányokat postán kézbesítjük.
A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében 2020. március 18-tól csak előzetes időpontfoglalással érkező ügyfeleket fogadnak kormányablakaink – Ibrány, Nagyhalász - és minden egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálat. Időpontot foglalni ügyfélkapus azonosítóval a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve ügyfélkapu regisztrációval nem rendelkező ügyfeleinknek a 1818-as éjjel-nappal ingyenesen hívható telefonszámon lehet. Ha elfelejtette az elektronikus ügyintézéshez szükséges Ügyfélkapu azonosítóját, az ingyenesen hívható Kormányzati Ügyfélvonal (1818) munkatársai segítenek.
Az ügyfelek és az ügyintézők védelme érdekében a kormányablakokban nincs lehetőség sorszámot húzni. A papír alapon benyújtani kívánt kérelmeiket a kormányablakok bejáratai előtt elhelyezett ládákban szíveskedjenek elhelyezni.
Az elkészült okmányok személyes átvételére az ügyfélszolgálatokon nincs lehetőség, a hivatalunk által kiállított hivatalos okmányokat – a korábban tett rendelkezéstől függetlenül – kizárólag postai úton kézbesítjük az érintettek részére.
Az ügyfélszolgálatainkon az ügyféltérben egyidejűleg csak annyi ügyfél várakozhat, amennyi munkaállomás működik, az ügyféltéren kívül, lehetőség szerint egymástól legalább 1,5-2 méter távolságot tartva várakozzanak. Az ügyfelek kísérői nem tartózkodhatnak az ügyféltérben.
Annak érdekében, hogy minél kevesebb állampolgárnak legyen szüksége személyes ügyintézésre, a kormány azt a döntést hozta, hogy a veszélyhelyzet kihirdetését – 2020. március 11. – követően lejáró okmányok a veszélyhelyzet megszüntetését követő 15. napig Magyarország területén érvényesnek tekintendők. Tekintettel erre, lejárt okmányok – pl: személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, parkolási igazolvány, forgalmi engedély – meghosszabbítása érdekében lehetőség szerint ne keressék fel ügyfélszolgálatainkat.
A 2020. március 1. után, a veszélyhelyzet ideje alatt lejáró közgyógyellátási igazolványok érvényessége a lejárat időpontját követő 90 nappal meghosszabbításra kerül. Amennyiben a jogosult részére gyógyszerkeret került megállapításra, úgy az utolsó negyedévre érvényes kerettel megegyező keretösszeg áll rendelkezésére.
A kormányhivatalok és járási hivatalok további ügyfélszolgálatain szintén csak előzetes időpont-egyeztetéssel fogadják az ügyfeleket; az időpont-foglalási lehetőségekről a kormanyhivatal.hu oldalon tájékozódhatnak.
Az Ibrányi Járási Hivatalban az alábbi elérhetőségeken kérhetnek tájékoztatást az ügyintézéshez:
Élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi ügyek - 42/795-182; 42/795-185
Gyámhatósági ügyek (Ibrány) - 42/795-175; 42/795-185
Gyámhatósági ügyek (Nagyhalász) - 42/795-188; 42/795-185
Szociális ügyek - 42/795-179; 42/795-185
Kormányhivatali ügyek – 42/795-265
A NAV 2,8 millió adózó személyi jövedelemadó bevallását készítette el, amit az ügyfélapuval rendelkező állampolgárok elektronikusan is véglegesíthetnek. Sokan azonban elfelejtik az ügyfélkapus felhasználónevüket és jelszavukat, amit eddig csak személyesen a kormányablakokban lehetett megismerni. A személyes találkozások számának csökkentése érdekében az elfelejtett Ügyfélkapu azonosító esetén mától nincs szükség személyes ügyintézésre, azt az ingyenesen hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül is megismerhetik az ügyfelek.
2020. március 19. napjától határozatlan ideig a NAV Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó-és Vámigazgatósága felfüggesztette az Ibrányi Kormányablakba kihelyezett ügyfélszolgálatát. Adóigazgatással kapcsolatos ügyeiket személyesen kizárólag a NAV nyíregyházi ügyfélszolgálatán – 4400 Nyíregyháza, Szabadság tér 7-8. sz. – intézhetik.
Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre.
Továbbra is kérjük, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, ehelyett válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket és telefonon kérjenek tájékoztatást. Megértésüket köszönjük!
A nem kormányablakokban intézhető ügyek kapcsán időpontfoglalásra kizárólag az alább felsorolt telefonszámokon van lehetőség. Az ügyfélszolgálatok telefonos elérhetőségei emellett megtalálhatók a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/szabolcs-szatmar-bereg címen is.
Vigyázzunk egymásra, vigyázzunk az idősekre!
Ibrány, 2020. március 19.
Szűcs Sándor
hivatalvezető