A háború és az elhibázott brüsszeli szankciók okozta energiaár-emelkedés miatt az állami szerveknél is a gázfelhasználás csökkentése vált szükségessé, ezért december 22 . és január 6. között igazgatási szünetet rendelt el a kormány. Tekintettel a fentiekre, az igazgatási szünet alatt az Ibrányi Járási Hivatal valamennyi szervezeti egysége, - beleértve az ibrányi és a nagyhalászi kormányablakokat is – zárva tart.
Országosan 60 kijelölt kormányablak és a Központi Okmányiroda a december 22. és január 6. között elrendelt igazgatási szünet ideje alatt is nyitva tart, a megyénkben Nyíregyházán a Vasútállomáson, Mátészalkán és Záhonyban.
A nyitva tartó kormányablakokról a kormanyablak.hu weboldalon lehet tájékozódni.
Aki teheti, az előre tervezhető ügyeit még december 21-ig intézze el, a szünet alatt csak a legsürgősebb esetekben keressék fel az ügyfelek a nyitva tartó kormányablakokat!
A szünetben is felkereshető kormányablakok korlátozott nyitvatartása országosan egységes lesz:
december 22-én csütörtöki ügyfélfogadási rend szerint működnek, majd karácsony után, hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra között lesz lehetőség az ügyintézésre. Az érintett pénteki napokon (december 23-án, 30-án és január 6-án) minden kormányablak és okmányiroda zárva tart. Fontos, hogy az elkészült okmányok kézbesítését december 12-étől már csak olyan kormányablakokba lehet kérni, amelyek az igazgatási szünetben is nyitva lesznek.
Az egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálatok közül a legtöbb zárva lesz az igazgatási szünet teljes ideje alatt. A földhivatalokban még január 9-én is szünetel a félfogadás, ugyanis ekkor dolgozzák fel az addig postán vagy elektronikusan beérkezett kérelmeket.
A folyamatosan indokolt hatósági ellenőrzéseket, és a krízishelyzetek elhárításával összefüggő feladatokat a kormányhivatalok az igazgatási szünet idején is elvégzik, többek között a népegészségügy, az áldozatsegítés, a munkavédelem, az állategészségügy- és élelmiszerbiztonság, a fogyasztóvédelem területén, illetve a Családvédelmi Szolgálatok is ellátják feladataikat.
A budapesti és Pest megyei műszaki vizsgaállomások korlátozott nyitvatartással működnek, az ország többi vizsgaállomása zárva tart.
Mivel az igazgatási szünetben is elérhető hivatalok nyitvatartása és helyszíne is eltérhet a megszokottól, mindenképp javasolt ügyintézés előtt az adott megyei kormányhivatal honlapján tájékozódni. A kérelmek elektronikus úton bármikor benyújthatók, melyek feldolgozására az igazgatási szünet végeztével kerül sor.
Ibrány, 2022.12.01.
Szűcs Sándor
hivatalvezető